Nakon objavljivanja knjige „Šta je zapravo kreativnost?”, koja donosi pregled istorije i razvoja pojma kreativnosti od antike do danas i mogućih načina kako se kroz obrazovni sistem ova sposobnost može razvijati i ohrabrivati, profesorica Drobac Pavićević usmjerila je pažnju na pitanje kako da se teorija koja se tiče pojma kreativnosti što više približi praksi. Zaključke do kojih je stigla, prateći empirijske podatke savremenih psiholoških istraživanja, objedinila je u knjizi „Kako se podstiče kreativnost?ˮ.
Kako bi zvučale dobro poznate priče poput „Crvenkape” ili „Trnoružice” ispričane iz ugla negativca, kako mapa sa blagom može poslužiti kao primjer zanimljive školske aktivnosti, kako bi izgledala prepiska između poznatih istorijskih ličnosti – knjiga koja je pred vama nudi niz smjernica i savjeta za kreiranje primjera i zadataka koji bi trebalo da podstiču i razvijaju kreativno mišljenje.
Milica Drobac Pavićević (1979) profesorica je na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Banjaluci. Doktorsku disertaciju pod nazivom „Psihološki efekti vježbe i transfera u razvoju kreativnosti kod intelektualno darovitih učenika viših razreda osnovne škole” odbranila je 2014. godine i stekla zvanje doktora psiholoških nauka. Odgovorni je nastavnik za užu naučnu oblast Pedagoška i školska psihologija. Saradnik je u Astronomskom društvu Višnjan i Znanstveno-edukacijskom centru Višnjan iz Istre, gdje već dvije godine osmišljava, priprema i vodi radionice iz oblasti psihologije za učenike osnovnih i srednjih škola u sklopu projekta Youth Science Camp (YSC). Takođe je zvanični psiholog ogranka udruženja MENSA u Bosni i Hercegovini.
Odlomak iz knjige “Kako se podstiče kreativnost?”
U primjerima iz prošlosti možemo vidjeti da su veliki naučnici, umjetnici i filozofi tragali za sredinama u kojima su mogli da stvaraju pa su nerijetko napuštali ne samo svoje rodno mjesto već i svoju rodnu zemlju. Ne želim da naša djeca zbog neadekvatnih uslova odustaju od svojih kreativnih potencijala, jer zbog zavisnosti od odraslih ne mogu spakovati svoj kofer i otići negdje drugo. Smatram izuzetno važnim da odrasli, ne samo svojim vrijednostima i stavovima već i ponašanjem, doprinesu stvaranju povoljne klime za ispoljavanje kreativnosti. Zato nije samo pitanje kakav učitelj, nastavnik i roditelj treba neko da bude već šta treba da radi i kako da postupa s djecom u cilju podsticanja kreativnog mišljenja pri rješavanju problemskih zadataka u školi i životu. Njihov potencijal za kreativno mišljenje ne mora da bude visok, ali oni sami moraju posjedovati kompetencije o kreativnosti, poznavati pod kojim se uslovima u učenju podstiče kreativno mišljenje i ono što je možda najvažnije – prepoznavati kreativno mišljenje na ispravan način.
Iz medija:
Nezavisne: Održano predavanje na temu “Šta je kreativnost”
Epizoda podkasta Knjige narodu! u kojoj je gostovala Milica Drobac Pavićević
Kako doći do knjige?
Pretprodaja knjige Kako se podstiče kreativnost? počela je na našem sajtu u nedjelju 1. oktobra, a dvije sedmice nakon toga, knjiga će se moći pronaći u redovnoj prodaji, kako na našem sajtu, tako i u odabranim knjižarama.
Knjige Milice Drobac Pavićević:
-
Kako se podstiče kreativnost?20,00 KM
-
Šta je zapravo kreativnost?20,00 KM
Dodaj komentar