{"id":4061,"date":"2022-04-06T09:38:19","date_gmt":"2022-04-06T09:38:19","guid":{"rendered":"https:\/\/imprimatur.ba\/?p=4061"},"modified":"2022-04-06T09:38:23","modified_gmt":"2022-04-06T09:38:23","slug":"razgovor-s-autorom-srdjan-sekulic","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/imprimatur.ba\/razgovor-s-autorom-srdjan-sekulic\/","title":{"rendered":"Razgovor s autorom: Sr\u0111an Sekuli\u0107"},"content":{"rendered":"\n

Sr\u0111an Sekuli\u0107 (Pri\u0161tina, 1993) pi\u0161e poeziju i prozu. Njegove kratke pri\u010de i pjesme objavljivane su u knji\u017eevnim \u010dasopisima, na portalima i u knji\u017eevnim zbornicima u \u010ditavom regionu. Prevo\u0111en je na albanski, makedonski, persijski (farsi), rusinski, njema\u010dki, ma\u0111arski, francuski, cincarski (armanjski) i engleski jezik. Jedan je od dobitnika nagrade \u201eMak Dizdar\u201d za 2018. godinu, koja se dodjeljuje u sklopu festivala \u201eSlovo Gor\u010dina\u201d u Stocu, za svoju prvu knjigu pjesama pod naslovom \u201eKavalov jek\u201d, koju je po\u010detkom 2019. objavila izdava\u010dka ku\u0107a \u201eBuybook\u201d iz Sarajeva. Po\u010detkom maja mjeseca 2021. godine objavio je drugu knjigu poezije pod naslovom \u201eUgru\u0161ak\u201d u izdava\u010dkoj ku\u0107i \u201eArete\u201d iz Beograda. Na prolje\u0107e 2021. godine dobio je prvu nagradu za kratku pri\u010du \u201eDavid, sin Isakov\u201d u Banjoj Luci, na konkursu \u201ePri\u010de iz kom\u0161iluka 5\u201d. Prevodi poeziju i prozu sa makedonskog i bugarskog jezika. Trenutno \u017eivi i pi\u0161e u Sarajevu.<\/p>\n\n\n\n

Razgovarali smo sa Sr\u0111anom povodom objavljivanja zbirke pri\u010da Ostavinska rasprava Anastasa Kona<\/strong>, \u010dija pretprodaja kre\u0107e 10. aprila na na\u0161em sajtu.<\/p>\n\n\n\n

Dosad si \u010ditala\u010dkoj publici bio poznat kao pjesnik. Na konkursu portala Mondo.ba osvojio si prvu nagradu za pri\u010du David, sin Isakov i time otvorio put za prvu zbirku pri\u010da. Kako bi \u010ditaocima okarakterisao “Ostavinsku raspravu Anastasa Kona”?<\/strong>

– U knjizi pri\u010da \u201cOstavinska rasprava Anastasa Kona\u201d nastojao sam da krenem u jednu intimnu potragu za \u201czlatnim runom\u201d \u010diji su putevi tajnoviti i magloviti kao \u0161to je tajnovita i maglovita Panonska ravnica. To je knjiga o \u0161vapskim ku\u0107ama i njihovim haustorima, o ljudima koji ih naseljavaju i ma\u0111arskim pulinima koji sa lanca laju\u2026 Na kraju bih rekao da ova knjiga govori o svoj te\u017eini vojvo\u0111anskog blata.<\/p>\n\n\n\n

Pri\u010de u ovoj zbirci \u010desto u osnovi imaju nekakav halucinantni ili \u010dak bizaran doga\u0111aj. Da li je ta nadrealnost ne\u0161to za \u0161ta se poeti\u010dki uvijek opredjeljuje\u0161 ili je ishod trenutne preokupacije?

<\/strong>– Duboko verujem u to da su pri\u010de koje \u010dine ovu knjigu same te\u017eile da budu tako ispisane. Melodija u mojoj glavi bila je halucinanto-melanholi\u010dna jo\u0161 dok sam ih oslu\u0161kivao u sebi. U njihovoj sr\u017ei su le\u017eale upravo ta bizarnost i nadrealnost. Ja sam se tome prepustio, poslu\u0161ao sam unutra\u0161nji glas i po\u010deo sam pisati jednu takvu knjigu. Do sada se nisam poeti\u010dki opredeljivao za takvim re\u0161enjima u svojim pisanjima i mogu re\u0107i da mi se jako dopalo. Sam \u017eivot je umnogome bizaran.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Sr\u0111an Sekuli\u0107<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n\n

Tvoji likovi su skloni introspekciji, pa se i neke pri\u010de u potpunosti zasnivaju na impresijama. Da li tokom pisanja po\u010dinje\u0161 prvo od tog utiska ili ima\u0161 ve\u0107 jasno definisan doga\u0111aj koji valja razraditi?

<\/strong>– Kako kada… Verujem da se impresije i doga\u0111aji nadopunjuju u tom mom procesu pisanja proze. Nekada je impresija okida\u010d na kome gradim radnju i doga\u0111aje, a nekada je radnja ona koja povla\u010di odre\u0111ene utiske pa se samim tim stvara i op\u0161ta atmosfera pri\u010de.<\/p>\n\n\n\n

Motiv \u0111avola je ne\u0161to \u0161to svakako nije nepoznato knji\u017eevnoj tradiciji. Kako ga ti razumijeva\u0161 i funkcionalizuje\u0161 u ovoj zbirci?

<\/strong>– On je onaj koji neprestano pri\u010da i svojom pri\u010dom druge sabla\u017enjuje. Mnogi od nas su ga verujem upoznali, ali nisu osvestili to kod sebe ili ne priznaju sami sebi da im je u njegovom dru\u0161tvu bilo vrlo ugodno. U mojim pri\u010dama je uvek tuda nekuda, \u010deka u biblioteci ili na \u0107o\u0161ku nekog sokaka, u isto vreme nevin i gnevan… Izmu\u010dena du\u0161a.<\/p>\n\n\n\n

U pojedinim pri\u010dama sklon si i uvo\u0111enju elemenata drame. Kako \u017eanrovsko poigravanje, po tvom mi\u0161ljenju, pobolj\u0161ava efekat pri\u010de?

<\/strong>– Drama je zapravo element svake pri\u010de… A \u017eanrovsko poigravanje je ne\u0161to \u0161to me usre\u0107uje i \u010dini mi pisanje zanimljivijim, i sam volim da \u010ditam takve vrste eksperimentalnih tekstova. Po meni tu le\u017ei groznica teksta i tera onoga koji \u010dita da pre\u0111e na slede\u0107i pasus i stranicu. Jednostavno je uzbudljivo!<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure><\/div>\n\n\n\n

Kako pjesnik Sr\u0111an Sekuli\u0107 uti\u010de na prozaistu Sr\u0111ana Sekuli\u0107a i da li u tvojoj svijesti uop\u0161te dolazi do preklapanja njih dvojice?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

– Mislim da se njih dvojica pre svega trude da razumeju i po\u0161tuju jedan drugoga… U par blistavih trenutaka su se \u010dak nadopunjavali. No, dug je to put i verujem da \u0107e morati biti jo\u0161 mnogo kompromisa. \u010cinjenica je da su osu\u0111eni jedan na drugoga.<\/p>\n\n\n\n

I mimo faustovskog motiva, u tvojoj zbirci ima mnogo intertekstualnosti, bilo da su to reference na biblijske pri\u010de, druga (knji\u017eevno) umjetni\u010dka djela itd. Mo\u017eemo li onda re\u0107i da inspiraciju naj\u010de\u0161\u0107e crpi\u0161 iz primarno istra\u017eiva\u010dkog nagona?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

– Uglavnom je to tako. \u010citam, slu\u0161am, gledam, istra\u017eujem… To je osnovna delatnost svakog pisca. To istra\u017eivanje i slu\u0161anje se prote\u017ee od pijace i kafane do konzumiranja svih vrsta umetnosti koje su potencijalni okida\u010di za pisanje knji\u017eevnosti.<\/p>\n\n\n\n

Koji su to pisci (ili knjige), pored onih navedenih u zbirci, koji te naj\u010de\u0161\u0107e podsti\u010du na pisanje?

<\/strong>– Ovakva pitanja su uglavnom najte\u017ea pitanja… Tako je zato \u0161to stalno \u010ditam ne\u0161to novo i otkrivam nove pisce i pesnike koji me podsti\u010du na pisanje svojim briljantnim delima. To je ona groznica teksta o kojoj sam govorio u nekim od prethodnih pitanja. Zanimljivo je to da me odre\u0111eni pisci teraju na pisanje poezije, a neki drugi na pisanje proze. \u010cak se desi da \u010ditaju\u0107i pesnike propi\u0161em prozu a \u010ditaju\u0107i prozaiste propi\u0161em poeziju. Ali hajde ovako da probam\u2026 Trenutno se bavim izu\u010davanjem sufijske poezije koju je pisala Melika Salihbeg Bosnawi i u\u017eivam u svakom retku njenih stihova\u2026 A \u0161to se ti\u010de proze, jedna od ve\u010dnih inspiracija mi je \u010ditanje Pola Ostera, Davida Albaharija, Isaka Ba\u0161evisa Singera, Borislava Peki\u0107a i Bruna \u0160ulca.<\/p>\n\n\n\n

Razgovarala: Marija Peji\u0107<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Gdje prona\u0107i zbirku pri\u010da Sr\u0111ana Sekuli\u0107a?<\/h2>\n\n\n\n

Knjiga Ostavinska rasprava Anastasa Kona<\/em><\/strong> bi\u0107e dostupna od 10. aprila<\/span> na na\u0161oj internet knji\u017eari<\/strong>, a nakon zavr\u0161ene pretprodaje, koja traje dvije sedmice, knjigu \u0107ete mo\u0107i prona\u0107i i u nekoj od knji\u017eara \u0161irom BiH i Srbije<\/strong> s kojima sara\u0111ujemo (spisak prodajnih mjesta pogledajte ovdje<\/a><\/strong>).<\/p>\n\n\n\n

Iz medija:<\/h2>\n\n\n\n

Mondo.ba: Sr\u0111an Sekuli\u0107 – de\u010dko koji obe\u0107ava<\/a><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Nezavisne: Svako bira \u0161tivo kojim \u0107e se hraniti<\/a><\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Sr\u0111an Sekuli\u0107 (Pri\u0161tina, 1993) pi\u0161e poeziju i prozu. Njegove kratke pri\u010de i pjesme objavljivane su u knji\u017eevnim \u010dasopisima, na portalima i u knji\u017eevnim zbornicima u \u010ditavom regionu. Prevo\u0111en je na albanski, makedonski, persijski (farsi), rusinski, njema\u010dki, ma\u0111arski, francuski, cincarski (armanjski) i engleski jezik. Jedan je od dobitnika nagrade \u201eMak Dizdar\u201d za 2018. godinu, koja se […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":4066,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_monsterinsights_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0},"categories":[7],"tags":[280],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4061"}],"collection":[{"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4061"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4061\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4066"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4061"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4061"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4061"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}