{"id":3515,"date":"2021-12-22T20:50:31","date_gmt":"2021-12-22T20:50:31","guid":{"rendered":"https:\/\/imprimatur.ba\/?p=3515"},"modified":"2021-12-22T20:57:26","modified_gmt":"2021-12-22T20:57:26","slug":"najava-mjera-vremena-novi-roman-jednog-od-najpopularnijih-savremenih-italijanskih-pisaca","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/imprimatur.ba\/najava-mjera-vremena-novi-roman-jednog-od-najpopularnijih-savremenih-italijanskih-pisaca\/","title":{"rendered":"Najava: Mjera vremena, novi roman jednog od najpopularnijih savremenih italijanskih pisaca"},"content":{"rendered":"\n

\u0110anriko Karofiljo<\/strong> je jedan od najpopularnijih savremenih italijanskih pisaca. U prvoj polovini svog \u017eivota radio je gotovo isklju\u010divo kao pravnik, bio je javni tu\u017eilac, borac protiv mafije, \u010dak i senator u jednom od saziva Parlamenta Republike Italije. Pomalo se bavio pisanjem, a onda, kada je nekoliko njegovih romana u Italiji do\u017eivjelo nevjerovatan uspjeh<\/strong>, odlu\u010dio je da se penzioni\u0161e kao pravnik i u potpunosti posveti pisanju, na na\u0161e beskrajno zadovoljstvo. Njegove knjige su prevedene na preko dvadeset jezika \u0161irom svijeta, neki od romana do\u017eivjeli su i ekranizaciju, a procjenjuje se da su se njegove knjige prodale u preko pet miliona primjeraka samo u Italiji. Pro\u0161le godine objavili smo njegov roman “Privremena savr\u0161enstva”<\/strong><\/a>, a za sami kraj 2021. spremamo roman “Mjera vremena”, opet u prevodu Borisa Maksimovi\u0107a. <\/p>\n\n\n\n

O romanu Mjera vremena<\/h2>\n\n\n\n

Roman Mjera vremena<\/strong> na\u0161ao se 2020. godine u u\u017eem izboru za nagradu Strega, najpresti\u017eniju italijansku knji\u017eevnu nagradu. Rije\u010d je o jednoj napetoj sudskoj drami smje\u0161tenoj na jugu Italije<\/strong>, ali to je ujedno i pri\u010da o strasti i protoku vremena.<\/p>\n\n\n\n

Roman je objavljen 2019. godine i jedno je od djela iz serije koja prati \u017eivot advokata Gvida Gverijerija. U ovoj knjizi, u njegovu kancelariju dolazi Lorenca, \u017eena s kojom je Gverijeri imao aferu tridesetak godina ranije i koja predstavlja njegovo svojevrsno prvo veliko razo\u010daranje u ljubavi. Lorenca je sada samohrana majka i nalazi u se u velikoj nevolji. Naime, njen dvadesetpetogodi\u0161nji sin Jakopo je smje\u0161ten u zatvor, i to pod optu\u017ebom za ubistvo. Advokat Kostamanja, koji ga je branio u prvostepenom postupku, preminuo je, tako da Lorenca sada tra\u017ei od Gvida da brani njenog sina u \u017ealbenom postupku.<\/p>\n\n\n\n

Gvido pristaje da brani Jakopa, ali ubrzo shvata da je slu\u010daj u koji se upustio posebno trnovit. Droga, narko-dileri, telefonska prislu\u0161kivanja, obra\u010duni mafija\u0161kih klanova samo su neki od elemenata koji postaju va\u017eni za dalji razvoj toka romana i poku\u0161aj otkrivanja istine, ali posebno treba ista\u0107i namjeru autora da nam \u0161to vjernije pribli\u017ei prirodu samog sudskog postupka<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n

\u201eKarofiljo, oslanjaju\u0107i se na svoju profesionalnu pozadinu, isti\u010de se u opisivanju svakodnevnih sudskih postupaka na na\u010dine koji zadivljuju \u010ditaoca.\u201d
Tom Nolan, Wall Street Journal<\/em><\/p>\n\n\n\n

Pretprodaju najavljujemo uskoro na na\u0161em njuzleteru i nadamo se da \u0107ete i u ovom romanu u\u017eivati kao u “Privremenim savr\u0161enstvima”. <\/p>\n\n\n\n

Izdvajamo iz medija:<\/h5>\n\n\n\n

The Guardian: The philosophical crime writer: ‘You must have empathy, even for the worst criminals’<\/a><\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u0110anriko Karofiljo je jedan od najpopularnijih savremenih italijanskih pisaca. U prvoj polovini svog \u017eivota radio je gotovo isklju\u010divo kao pravnik, bio je javni tu\u017eilac, borac protiv mafije, \u010dak i senator u jednom od saziva Parlamenta Republike Italije. Pomalo se bavio pisanjem, a onda, kada je nekoliko njegovih romana u Italiji do\u017eivjelo nevjerovatan uspjeh, odlu\u010dio je […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":3527,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_monsterinsights_skip_tracking":false,"_monsterinsights_sitenote_active":false,"_monsterinsights_sitenote_note":"","_monsterinsights_sitenote_category":0},"categories":[7],"tags":[241,240,239,236,183],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3515"}],"collection":[{"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3515"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3515\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3527"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3515"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3515"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/imprimatur.ba\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3515"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}